CERITA TERHANGAT!!! ---> TERBAIK!!!

Terhangat ..

Sabtu, 9 Julai 2011

Kenali SEO & Tingkatkan SEO Blog Anda

Assalammualaikum semua bloggers.....

Kenali SEO & Tingkatkan SEO Blog Anda
Kenali SEO & Tingkatkan SEO Blog Anda


SEO.. Singkatan bagi Search Engine Optimizations atau secara mudahnya blog yang mesra dengan enjin carian.
 

Bila seseorang menggunakan enjin carian seperti Google, Yahoo atau Bing, keyword yang terdapat dalam carian itu akan menjadi sumber kepada enjin cari mencari dan menemukan dengan mana-mana laman yang ada keywords tersebut. 

Jadi kalau ada banyak laman yang menggunakan keywords yang sama, apa yang enjin carian akan lakukan? Ianya akan meletakkan laman yang paling mesra dengannya untuk diletakkan di ranking teratas. Itulah maksud Search Engine Optimizations (SEO).

Jadi apa faedahnya Search Engine Optimizations (SEO)...???

Bila kita mencari satu-satu maklumat dengan menggunakan keywords contohnya, malaysiascore. Kita akan taip perkataan malaysiascore pada ruangan carian dan enjin carian akan mencadangkan senarai site yang ada perkataan tersebut. 

Biasanya laman yang mana akan kita klik dulu? Tentulah yang paling atas atau yang kedua atau yang ketiga. Katakan laman atau site kita pun ada keyword malaysiascore, tetapi enjin carian meletakkannya di muka surat ke lima, apa kesannya? Ya, tidak ramai yang akan menjumpainya dan trafik dari enjin carian akan berkurangan. Jadi itulah satu sebab kenapa Search Engine Optimizations (SEO) itu penting.

Bagaimana untuk memesrakan blog kita dengan enjin carianSearch Engine Optimizations (SEO)....????

Blog kita perlulah mempunyai  isi kandungan yang baik, berinteraksi sesama blogger dan menggunakan Social Network yang ada merupakan diantara kaedah blog kita akan berkembang dan memastikan ianya boleh ditemui oleh pembaca. Namun mengetahui serba sedikit tentang Search Engine Optimizations (SEO) merupakan satu kelebihan bagi menjana trafik ke blog kita.

Blog anda  perlu update sekurang-kurangnya seminggu 2 3 kali. Kalau hari-hari lagi bagus. Nak lagi bagus, buat macam malaysiascore. Hehehe……

Setiap kali korang update blog dan ping, search engine akan menghantar spider mereka untuk di'crawl dan hasilnya kalau hari-hari dah Google buat lawatan rasmi kat blog korang sebab ada entri baru, barulah blog anda akan ada dalam senarai paling atas dalam search engine.

Selamat mencuba menaikan trafik blog dalam Search Engine Optimizations (SEO).

5 ulasan:

Cerita Sensasi Terkini ---> Terhangat dan sensasi!!!