CERITA TERHANGAT!!! ---> TERBAIK!!!

Terhangat ..

Khamis, 25 Julai 2013

Honda Jazz Dengan Harga Murah...?????

RM74,800 jer...biar betul...jenama Honda tuh....tak percaya ker..jom baca sampai abis kenapa Honda Jazz ini murah.


JIKA sebelum ini, model Honda Jazz yang ditawarkan kepada pembeli tempatan boleh dikategorikan sebagai mahal. Kini persepsi itu dilihat tidak lagi relevan.

Honda Malaysia baru-baru ini memperkenalkan model kenderaan CKD kompak itu pada harga di bawah paras RM75,000.
Lebih tepat, harga atas jalan bagi model Honda Jazz varian petrol dijual pada harga RM74,800 seunit atas jalan termasuk insurans.

Tindakan itu sekali gus menjadikan produk CKD Honda Jazz keluaran kilang di Pegoh, Melaka sebagai kereta pertama jenama Honda paling murah dalam rangkaian kenderaan jenama Jepun itu.
Produk yang disasarkan kepada golongan muda profesional dan keluarga kecil urban masih mengekalkan sifat pemanduan menyeronokkan untuk gaya hidup masa kini.
Rangkaian kuasa digunakan tetap sama seperti model yang diimport iaitu enjin 1.5 liter i-VTEC beserta transmisi lima kelajuan automatik. Untuk mengelakkan penukaran gear yang tidak perlu, kotak gear itu dilengkapi ciri Shift Hold Control.
Enjin SOHC itu berupaya menjana kuasa output maksimum sebanyak 120PS, manakala torknya setinggi 146Nm.
Pakej keselamatan yang didatangkan bersama Jazz ialah dua beg udara, Bantuan Kestabilan Kenderaan (VSA), Sistem Brek Antikunci (ABS), Sistem Pengagihan Brek Elektronik (EBD) dan Bantuan Brek (BA) serta Teknologi Kawalan G-Force (G-CON).
Ruang kabin dilengkapi kerusi Ultra Seat berwarna biru hitam, sistem kemasukan tanpa kunci, sepuluh ruang pemegang minuman dan sistem audio dengan ketersambungan AUX/USB.

Bahagian luaran melibatkan penggunaan rim 15 inci dengan tayar bersaiz 175/65. Tambahan lain ialah cermin tutup automatik, lampu LED belakang dan lampu kabus.
Bagi yang mahukan kelainan, anda boleh mendapatkan kit badan Modulo pada harga RM3,950. Komponen yang diberikan ialah gril hadapan, spoiler hadapan, spoiler belakang, skirt sisi dan spoiler bahagian bawah pada bampar belakang.
Selain Modulo, "Urban Package" dijual pada harga RM2,550. Anda diberikan gril baharu, bekas simpanan barang di bahagian belakang, pencahayaan di kawasan pintu hadapan, pedal aloi dan spoiler belakang.
Honda Jazz varian petrol itu didatangkan dengan empat pilihan warna iaitu putih, perak, coklat dan hitam. Jaminan diberikan adalah selama tiga tahun atau jarak perbatuan 100,000 kilometer.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cerita Sensasi Terkini ---> Terhangat dan sensasi!!!