CERITA TERHANGAT!!! ---> TERBAIK!!!

Terhangat ..

Sabtu, 9 Februari 2013

MOTOR VESPA DARI APPLE


NAZA Premira Sdn. Bhd. (Naza Premira) baru-baru ini menambah pilihan produk skuter Vespa sedia ada menerusi pelancaran varian LX150 edisi Apple untuk pelanggan tempatan. Hanya 168 unit jentera jenama Itali itu ditawarkan di Malaysia.



Vespa LX150 edisi Apple itu tidak mempunyai sebarang kaitan dengan syarikat pengeluar gajet dan peranti pintar iaitu Apple Inc.
Edisi Apple itu diperkenalkan bagi memperingati kempen pengiklanan paling popular di Itali pada tahun 1969. Slogan kempen itu dalam bahasa Itali pada ketika itu ialah Chi Vespa mangia le mele (If you ride a Vespa, you take a bite of the Apple).
Buah epal dipilih kerana dikatakan merupakan simbol untuk kesihatan, muda, berkhasiat dan dikehendaki ramai. Individu di sebalik ciptaan slogan itu ialah Gilberto Filippetti daripada agensi pengiklanan Leader di Florence, Itali.
Kempen pengiklanan itu digunakan untuk pengenalan model Vespa 50 Special pada tahun 1969. Ia tepat pada masanya kerana pada ketika itu seramai 16 juta golongan muda di Itali memerlukan sebuah kenderaan untuk mobiliti. Era itu adalah masa peralihan Itali ke arah pembentukan sebuah negara perindustrian.
Malaysia merupakan negara kedua selepas Vietnam untuk menawarkan Vespa LX150 edisi Apple. Produk keluaran kilang di Hanoi, Vietnam itu hanya didatangkan dalam warna putih.
Sentuhan kosmetik membabitkan grafik epal pada kedua-dua sisi skuter dan bahagian hadapan. Pelana jentera bersesaran 150cc itu diberi pengenaan dua tona merah putih beserta satu logo epal kecil.

2 ulasan:

Cerita Sensasi Terkini ---> Terhangat dan sensasi!!!