CERITA TERHANGAT!!! ---> TERBAIK!!!

Terhangat ..

Selasa, 29 Mei 2012

Kejohanan Hoki Piala Sultan Azlan Shah | Malaysia Tumpas Dengan India



Kejohanan Hoki Piala Sultan Azlan Shah

HASRAT Malaysia mendapat tiga mata pertama tidak kesampaian apabila tewas 2-3 kepada India pada aksi ketiga mereka di Kejohanan Hoki Piala Sultan Azlan Shah (PSAS) ke-21 di Stadium Azlan Shah, Ipoh malam tadi.
Sebelum ini, jurulatih Tai Beng Hai meletakkan harapan yang tinggi untuk mengutip mata penuh kerana prestasi kedua- dua pasukan adalah seimbang.
Jentera serangan Malaysia yang diketuai Faisal Shaari gagal menyempurnakan beberapa peluang terbaik untuk menjaringkan gol.

Selepas menerima tekanan daripada pasukan tuan rumah di awal permainan, India bangkit mengasak kubu Malaysia dan berjaya mendapat gol pertama melalui pukulan kencang Danish Mujtaba pada minit ke-10.
India yang sudah menempah tiket ke Sukan Olimpik London terus bertindak garang dan mereka sekali lagi membolosi pintu gol Malaysia hasil pukulan sudut penalti yang disempurnakan oleh Shivendra Singh pada minit ke-13.
Malaysia bangkit pada awal separuh masa kedua dengan mengasak kubu India bagi merapatkan jurang gol.
Anak-anak buah Beng Hai berjaya merapatkan jurang perbezaan hasil pukulan sudut penalti oleh Muhammad Amin Rahim pada minit ke-40.
Selepas itu, India kembali menjarakkan diri daripada Malaysia apabila Tushar Khandker menyumbat gol ketiga pasukannya pada minit ke-44.
Selepas itu pemain remaja, Muhd. Fitri Saari berjaya merapatkan jurang jaringan melalui pukulan kencangnya pada minit ke-59.
Walaupun Malaysia mendapat sokongan padu daripada hampir 10,000 penonton tempatan tetapi gagal untuk mengatasi kehebatan India.

1 ulasan:

Cerita Sensasi Terkini ---> Terhangat dan sensasi!!!