CERITA TERHANGAT!!! ---> TERBAIK!!!

Terhangat ..

Selasa, 8 November 2011

Iran Mungkin Mejadi Mangsa Baru Amerika Sayarikat Selepas........

Israel, AS Cari Sokongan Dunia Untuk Memusnahkan Iran...

Tujuan utama AS memyerang negara-nagara islam adalah untuk merebut hasil minyak yang ada.

Iran dakwa kedua-dua sekutu mahu serang kemudahan nuklear di Tehran 


TEHRAN: Iran mendakwa Israel dan Amerika Syarikat cuba mendapatkan sokongan dunia bagi satu serangan tentera terhadap kemudahan nuklear negara itu, ketika Russia semalam memberi amaran bahawa ia akan menjadi 'satu kesilapan yang amat besar.'
Ketegangan berlaku menjelang satu keputusan laporan minggu ini terhadap program nuklear Iran oleh Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) di mana diplomat percaya ia akan menumpukan kepada dakwaan terhadap republik Islam itu memasang bahan nuklear dalam kepala peledak dan membangunkan program peluru berpandu.
Presiden Mahmoud Ahmadinejad dalam satu temu bual dengan akhbar Mesir, Al-Akhbar disiarkan semalam memberi amaran terhadap serangan tentera Iran dan sekali lagi menegaskan program nuklear Tehran adalah hanya untuk tujuan keamanan. 

Keupayaan Iran semakin meningkat dan semakin berkembang dan untuk sebab itu ia mampu untuk bersaing dengan dunia. Kini Israel dan Barat terutama Amerika Syarikat, bimbang keupayaan Iran dan peranannya,” kata Ahamdinejad kepada akhbar harian itu. 

“Sebab itu, mereka cuba untuk mendapatkan sokongan antarabangsa bagi satu operasi tentera untuk menghentikan peranan (Iran). Mereka perlu tahu bahawa Iran tidak akan membenarkan mereka mengambil sebarang tindakan terhadap kami,” katanya. 

Ahmadinejad menambah bahawa Washington mahu menyelamatkan entiti Zionis tetapi ia tidak mampu untuk melakukannya. 



“Entiti ini (Israel) boleh dibandingkan dengan satu pemindahan buah pinggang dalam satu tubuh yang menolaknya. Ya, ia akan runtuh dan penamatnya semakin hampir,” katanya. 

Serangan mulut Ahmadinejad terhadap Israel, gerbang musuh Iran, dibuat selepas Presiden Israel Shimon Peres memberi amaran dalam satu temubual televisyen pada hari Sabtu bahawa serangan ke atas Iran berkemungkinan besar akan dilakukan. Ia berikutan satu komen yang disiarkan pada hari Ahad oleh itu akhbar harian Israel, Hayom yang menyatakan: “Kemungkinan satu serangan ketenteraan terhadap Iran kini semakin hampir berbanding pilihan diplomatik.” 

“Kita perlu terus tenang dan menolak tekanan supaya kita boleh memikirkan setiap alternatif,” kata Peres. 

Merujuk kepada komen Peres, Menteri Luar Russia, Sergei Lavrov memberi amaran di Moscow dan menentang serangan tentera terhadap Iran. 

“Campur tangan tentera hanya akan membawa kepada meningkatnya kematian dan kesengsaraan manusia. Jika dilakukan, ia adalah satu kesilapan besar,” kata Lavrov.  

6 ulasan:

  1. yna...entah lah..ekonomi us kan dah drop, jadi dia mesti mencari sumbar minyak yang dikuasai oleh orang islam supaya ianya jatuh ketangan mereka,,,sebab tu dia nak memerangi negar islam yang banyak sumber emas hitam. setelah iraq, libya

    BalasPadam
  2. Yahudi dan nasrani tak akan sekali-kali redha dengan Islam

    BalasPadam
  3. Minyak? Yeh! Itulah EMAS HITAM yang jadi rebutan diakhir zaman sebagaimana dinyatakan hadis..

    BalasPadam
  4. sabree...betul tuh...mereka sentisa mencari peluang untuk menentang islam

    saiful....ya,benar...emas hitam itu yang mereka rebutkan

    BalasPadam
  5. ahoy iran....us serang ko lawan ah...rusia tolong...org islam bukan dok nganga saja...join gak...horey...yahudi dh habeh modai dah...hoorey...

    BalasPadam

Cerita Sensasi Terkini ---> Terhangat dan sensasi!!!