CERITA TERHANGAT!!! ---> TERBAIK!!!

Terhangat ..

Khamis, 25 Ogos 2011

OPS Raya 2011 JPJ Perketat Pemeriksaan

Assalammualaikum..


Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan mengetatkan penguatkuasaannya sempena Ops Raya 2011 mulai hari ini apabila perantau dijangka memulakan 'siri balik kampung'.
Ketua Pengarah JPJ, Datuk Solah Mat Hassan berkata, antara langkah yang diambil ialah menambah anggota penguat kuasa di lokasi tertentu bagi memastikan pengguna mematuhi peraturan jalan raya.

"Esok kita jangka perantau sudah mula pulang ke kampung halaman masing-masing dengan waktu puncaknya adalah pada Jumaat, Sabtu dan Ahad... kita akan tambah anggota di tempat-tempat tertentu," katanya kepada pemberita selepas ditemu ramah di Kelantan.fm.

Di Johor umpamanya terdapat kira-kira 152 laluan maut yang akan dipantau oleh JPJ, katanya.
Solah berkata, JPJ juga akan bertegas kali ini terutama kepada pemandu bas ekspres yang tidak mematuhi arahan dan peraturan.
Beliau berkata, sepanjang Ops Raya 2011 yang bermula pada 14 Ogos lepas, sebanyak 6,694 buah bas ekspres di seluruh negara telah diperiksa oleh JPJ.
Sumber KOSMO
p/s Kepada semua pengguna jalan raya...anda perlulah berhati-hati semasa memandu elakkan memadu dalam keadaan mengantuk, dan sebelum pulang beraya hendaklah memastikan kenderaan anda diselenggara dan dalam keadaan baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cerita Sensasi Terkini ---> Terhangat dan sensasi!!!