CERITA TERHANGAT!!! ---> TERBAIK!!!

Terhangat ..

Isnin, 25 Julai 2011

Proton Saga : Sentuhan Saga FLX yang unik

Assalammualaikum semua.....

Proton Saga : Sentuhan Saga FLX yang unik
Proton Saga

SELEPAS tiga tahun di pasaran, model sedan paling laris di negara ini, Proton Saga mendapat sentuhan terbaru menerusi model Saga FLX yang menampilkan ciri pemanduan lebih lancar dengan teknologi transmisi pemboleh ubah berterusan (CVT) menggunakan enjin Campro.
LEBIH KUASA...Saga FLX menggunakan transmisi CVT dan ciri keselamatan ABS dan EBD
Model itu adalah kesinambungan kepada kejayaan model Saga FL yang diperkenalkan baru-baru ini dengan tambahan harga antara RM600 hingga RM1,700 seunit mengikut varian enjin 1.3 Standard dan 1.3 Eksekutif, sama ada transmisi manual atau automatik selain pilihan warna terbaru iaitu Coklat Elegant.


Model berkenaan yang kini boleh dilihat secara dekat di semua bilik pameran Proton Edar Sdn Bhd dan Edaran Otomobil Nasional Berhad (EON) hari ini, mampu memberikan penjimatan minyak sehingga empat peratus bagi pemanduan dalam bandar dan hampir 10 peratus untuk pemanduan di lebuh raya.



Sumber industri automotif berkata, teknologi CVT semakin popular di kalangan pembuat kereta mewah di seluruh dunia memandangkan ia melancarkan pemanduan serta prestasi lebih cekap untuk kereta masing-masing.


“Selain penggunaan CVT, model Saga FLX ini turut dipadankan dengan Sistem Antikunci Brek (ABS) dan Agihan Brek Elektronik (EDB) bagi model varian eksekutif,” 



Model berkenaan yang dijangka bersaing dengan model sekelasnya seperti Perodua Myvi baru turut mendapat sentuhan terkini dibahagian ruang dalaman khususnya di bahagian konsul pendingin hawa, pemegang pintu dan panel tengah.




Bagaimanapun, ciri menarik sedia ada pada Saga FL seperti sistem kawalan audio pada stereng dan lampu isyarat pada cermin sisi terus dikekalkan pada model Saga FLX bagi memberikan kepuasan kepada pengguna yang mahukan kereta dengan ciri lebih baik.



Proton melakukan ujian pembangunan dan penyepaduan menyeluruh CVT dan berpuas hati kerana ia mampu memberi pilihan untuk barisan kereta dengan transmisi gear automatik empat kelajuan konvensional yang digunakan sekarang.

Sumber : Hmetro

2 ulasan:

Cerita Sensasi Terkini ---> Terhangat dan sensasi!!!