CERITA TERHANGAT!!! ---> TERBAIK!!!

Terhangat ..

Isnin, 13 Jun 2011

Terpantas.......

Salam semua para bloggers......

Hari ini malaysiascore hendak berkongsi serba sedikit tentang model lebih pantas dan apa yang menyebabkan model ini terpantas....




LENOVO kini tampil dengan produk pengkomputeran untuk organisasi besar serta perniagaan kecil dan sederhana.


LENOVO baru-baru ini melancarkan sembilan laptop dan komputer meja bagi organisasi besar dan perniagaan kecil dan sederhana yang menawarkan produktiviti lebih tinggi bagi usahawan profesional.

Model komputernya adalah :-


  1. ThinkPad Edge E220s, 
  2. ThinkPad Edge E420s, 
  3. ThinkPad T420, 
  4. ThinkPad X220, 
  5. ThinkPad X120,
  6.  ThinkCentre M70z, 
  7. ThinkCentre M91, 
  8. ThinkStation C20 
  9. ThinkStation E30 

komputer ini boleh didapati di pasaran bermula bulan April.


Think PC yang dibina atas platform inovasi terkini Lenovo yang bertindakbalas terhadap keperluan utama perniagaan termasuk panggilan suara dan video, ciri PC pintar bagi kuasa, hayat bateri sepanjang hari, pengurusan enterpris dan pengalaman mudah menggunakan komputer.

Pemprosesan terkini yang ada pada komputer ini menggunakan pemprosesan Intel dan perisian Enchanced Experience 2.0, Lenovo terus menambah nilai kepada Think PC.

"Think PC akan menyediakan peningkatan bagi kepada pelanggan seperti hayat bateri, persidangan video dan komunikasi," 

PC berkenaan menampilkan Lenovo Enhanced Experience 2.0 bagi Windows 7, generasi kedua Windows 7 eksklusif yang hanya ada pada produk Lenovo terpilih.

Generasi ke dua Windows 7 meningkatkan prestasi PC dengan ciri-ciri menarik dan prestasi mula (start-up) dan menutup (shut-down) yang lebih pantas bagi pelanggan pengguna dan perniagaan Lenovo.

Jenama PC Think dengan Enhanced Experience 2.0 menawarkan persidangan sesawang dan ciri keselamatan terbaik termasuk pembaca cap jari yang boleh digunakan bagi menghidupkan PC, pemacu keras enkripsi sendiri pilihan, set kunci port BIOS dan Pengurus Kata Kunci Perkakasan bagi meningkatkan ciri-ciri keselamatan antara PC.

Pengguna boleh mengenalpasti Lenovo Enhanced Experience 2.0 menerusi pelekat sijil khas yang dilekatkan pada model berkenaan.

PC dengan Enhanced Experience 2.0 terlipih memaparkan teknologi RapidBoot yang menggunakan teknologi yang dioptimumkan bagi memberikan masa start-up dan shut-down lebih pantas.

Manakala dengan teknologi RapidBoot, PC Lenovo start-up 20 saat lebih cepat berbanding PC Windows 7 biasa serta menawarkan 28 peratus lebih cepat bagi shut-down.

Lenovo Enhanced Experience 2.0 PC dengan teknologi terpilih RapidDrive SSD lebih pantas menggunakan Solid State Drive berbanding dengan pemacu biasa.
Teknologi RapidDrive menawarkan prestasi dua kali lebih cepat berbanding Windows 7.

ThinkPad Edge E220s dan E420s dengan skrin 12.5 inci dan 14 inci bakal menggamit pandangan usahawan kecil dan sederhana.

Saiz yang nipis dan ringan, ThinkPad E220s hanya setebal 1 inci dengan berat kurang 1.6 kilogram (kg) bagi memudahkan pergerakan manakala ThinkPad E420s hanya satu inci dan kurang 1.8 kg.

Kedua-duanya boleh didapati dengan pilihan generasi kedua pemprosesan Intel Core i3, i5 dan i7 selain pengalaman audio Dolby Home Theatre.

Lebih istimewa ia juga dilengkapi dengan port HDMI bagi membolehkan pengguna melihat pembentangan atau berehat sambil menonton televisyen pada monitor.

ThinkPad T420 pula menggunakan pemprosesan generasi kedua Intel Core dan Core vPro bagi memudahkan pengurusan IT lebih baik.


Apa yang lebih menariktentang komputer ini adalah, hayat bateri bagi T420 adalah sehingga 15 jam menggunakan 9 sel bateri dengan bateri tambahan 9 sel lagi, hayat bateri boleh dipanjang sehingga 30 jam.

Sebagai komputer riba Siri T pertama yang menggunakan teknologi grafik NVIDIA Optimus boleh ubah secara automatik, model ini masih membekalkan sehingga 33 peratus prestasi bateri lebih baik.

ThinkPad X220 pula memberikan ahli perniagaan yang sentiasa bergerak dengan prestasi penuh yang biasa didapati pada komputer riba yang bersaiz besar.

Beroperasi menggunakan pemprosesan Intel Core i7 membolehkan X220 beroperasi 75 peratus lebih laju berbanding pesaing selain mempunyai hayat bateri sehingga 24 jam.

Tambahan pula X220 mempunyai papan kekunci kalis habuk dan tumpahan air dan 50 peratus peningkatan ujian jatuhan.

ThinkPad X120 pula yang ultra ringan direka khusus bagi pengguna yang inginkan kesederhanaan.

Dilengkapi dengan AMD Fusion E-Series APU memberikan pengguna prestasi grafik 65 peratus lebih pantas bagi pencarian laman sesawang, memuat muka surat dan menjalankan operasi bisnes.

Pada masa yang sama, X120 juga memberikan pengguna sehingga 30 peratus lebihan hayat bateri dan menepati spesifikasi Energy Star 5.0 dan membawa kadar EPEAT Gold bagi alam sekitar.

Mempunyai berat kurang 1.4 kg, X120 dilengkapi dengan kemudahan WiFi, pilihan Bluetooth dan jalur lebar mudah alih.

ThinkCentre M91 hadir dalam bentuk menara, ia direka bagi kelajuan dan prestasi hasil pelbagai teknologi baru termasuk pemprosesan Intel Core i3 dengan grafik Intel HD bersepadu.

Bagi pengguna yang bergantung kepada pelbagai skrin bagi data atau grafik, model terpilih boleh menyokong sehingga empat paparan bebas menggunakan kad grafik berasingan.

Selain itu ia juga dilengkapi dengan teknologi Lenovo ThinkVantage seperti Rescue and Recovery, System Update dan Power Manager bagi membantu pengguna.

ThinkCentre M70z boleh dikatakan cantik dan pintar mengumpulkan semua prestasi dalam komputer meja kepada paparan 19 inci.

Ia dilengkapi dengan pilihan pemprosesan Intel Core i5 dan i3 terkini sehingga 8GB memori DDR3 dan pemacu DVD nipis.

ThinkStation C20 pula direka khusus bagi memacu pasaran kewangan dengan saiz kecil tapi berkompromi dengan prestasi.

Ia didatangkan dengan pilihan pemprosesan Siri Intel Xeon 5600 sehingga dua NVIDIA kelas grafik.

ThinkStation E30 merupakan peningkatan daripada model sebelumnya E20 yang digelar Pilihan Editor oleh PC Magazine bagi stesen kerja pada tahun 2010.

Mendapat pengiktirafan daripada vendor perisian bebas dalam kejuruteraan, kandungan digital dan pasaran kewangan termasuk AutoCad, SolidEdge, Adobe dan SolidWorks selain sokongan Red Hat Linux.

Mereka yang berminat boleh mendapatkan maklum balas menerusi Lenovo RSS feeds,www.twitter.com/Lenovo MY dan www.facebook.com/LenovoMY.



p/s teknologi komputer terlalu cepat berubah setiap tahun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cerita Sensasi Terkini ---> Terhangat dan sensasi!!!