CERITA TERHANGAT!!! ---> TERBAIK!!!

Terhangat ..

Ahad, 5 Jun 2011

Kereta Klasik berharga RM 24 juta



malaysiascore dunia permotoran anda membawa berita berkaitan kereta klasik dari jenama Mercedes-Benz yang bernilai RM 24 juta.

Pemilik kereta ini adalah Angus Campos ahli perniagaan dari Indonesia




SEJARAH Mercedes-Benz 170 V Sport Roadster ini sungguh menarik kerana pernah diletak dalam kontena sebelum ditanam oleh pemilik asalnya ketika Perang Dunia Kedua di Surabaya, Indonesia.

Kereta berkenaan yang dicipta pada 1939 dan berusia 72 tahun.


Pemilik asal kereta itu adalah pengimport kenderaan berketurunan Belanda yang berasal dari keluarga Velodrome.

Ketika Jepun menawan Indonesia, gudang tempat kenderaan ini ditanam dibom oleh tentera negara matahari terbit.
SAMBUNG SINI........                                                                                                                malaysiascore dunia permotoran anda

Bagaimanapun, selepas Perang Dunia Kedua, pemiliknya menggali semula dan mendapati Mercedes-Benz 170 V Sport Roadster itu dalam keadaan buruk, Bagi membaiki semula, pemilik asalnya meminta Mercedes-Benz di Jerman untuk menjalankan tanggung jawab berkenaan. 


Katanya, pada 1946, kereta itu dihantar ke Jerman untuk dibaiki termasuk mengubah suai kedudukan lampu pada dapra depan serta menjadikan kenderaan itu jentera prototaip.

Mercedes-Benz 500K Special Roadster itu kini bernilai kira-kira RM24 juta dan menjelajah hampir seluruh dunia termasuk London, Jerman dan Amerika Syarikat selepas dibeli daripada seorang warga Australia pada 1996.

SEKIAN TERIMA KASIH dari malaysiascore dunia permotoran anda

2 ulasan:

Cerita Sensasi Terkini ---> Terhangat dan sensasi!!!