CERITA TERHANGAT!!! ---> TERBAIK!!!

Terhangat ..

Selasa, 15 Mei 2012

LEXUS GS 250 LUXURY


SELEPAS pelancaran model pertama, Lexus LS 400 pada 1989, jenama itu memasuki hampir 60 negara di seluruh dunia.



Sebagai pelengkap, Lexus Malaysia memperkenalkan model terbaru generasi keempat kereta sedan premiumnya melalui Lexus GS.



GS yang bermaksud ‘Grand Touring Sedan’ itu menawarkan pemanduan yang berprestasi dan menyeronokkan.


Model itu turut menjadi penanda aras dengan menerapkan falsafah reka bentuk baru dipanggil ‘L-finesse’ yang tampil lebih canggih dan berani. 

Kenderaan yang dibangunkan lebih empat tahun dengan mengharungi perjalanan sejauh 1.6 juta kilometer (km) dilakukan untuk memantapkan lagi tahap kualiti dan prestasinya.

Sebaik duduk di ruang kokpitnya, ternyata Lexus GS ini sehebat model terkenal dari Eropah.

Logo Lexus yang terpapar pada sterengnya menyerlahkan lagi jenama ini untuk tampak eksklusif.

Papan pemukanya dipadankan skrin paparan ‘Electro Multi Vision’ yang bersaiz 12.3 inci dikatakan paling besar berbanding kenderaan lain selain mampu menyalurkan pelbagai maklumat seperti GPS, sistem audio dan kawalan suhu.

Ia juga dilengkapi Pengawal Kawalan Sesentuh seperti tetikus komputer yang terletak pada bahagian konsul tengah sekali gus memudahkan penulis mengendalikan pelbagai sistem tanpa menekan butang atau suis.

Sesuai dengan kenderaan mewah, sistem audionya jenama Mark Levison yang dilengkapi 17 pembesar suara mampu mengeluarkan bunyi mengasyikkan untuk memecahkan kesunyian dan kebosanan memandu.

Kuasa pecutannya sungguh mantap dan sesuai dengan nama singkatannya GS apabila enjin bersesaran 2,499 cc mampu menghamburkan 207 bhp, manakala 253 Nm bagi kuasa kilasnya.

Keistimewaan model ini juga terserlah apabila dipadankan tiga mod pemanduan iaitu Eco, Normal dan Sport yang boleh ditukar dengan menggunakan butangnya.

Pada pandangan hadapan, ia menggambarkan rekaan yang menampilkan imej garang dengan kombinasi lampu berbucu tajam dan jeriji kelihatan unik.

Rekaan terbaru itu yang memaparkan falsafah ‘L-finess’ itu memberi gambaran wajah lebih garang sekali gus menggambarkan identiti keteguhan dan masa depan jenama Lexus.



SPESIFIKASI

LEXUS GS 250 LUXURY 

ENJIN 
Bersesaran 2,499 cc, enam silinder dengan 24 injap

KUASA MAKSIMUM
207 bhp pada 6,400 rpm

TORK MAKSIMUM 
253 Nm pada 4,800 rpm

TRANSMISI 
Enam kelajuan automatik

CIRI-CIRI KESELAMATAN
ABS, BA, VSC, TRC dan EBD.

HARGA
RM398,660 atas jalan tanpa insurans.

TAYAR YANG DICADANGKAN

Corak: ContiSportContact 5

Saiz tayar dicadangkan:
235/45R18 98Y




1 ulasan:

Cerita Sensasi Terkini ---> Terhangat dan sensasi!!!