CERITA TERHANGAT!!! ---> TERBAIK!!!

Terhangat ..

Rabu, 3 Ogos 2011

Sosej Pulut Dan Kepingan Ayam Dikesan Ada DNA Babi

Assalammualaikum.......

Hampir setiap hari kita dikejutkan dengan berita mengenai penemuan produk-produk makanan yang tidak halal dan terdapat pengunaan BABI dalam setiap produk yang ada.
TAK HALAL...sosej pulut dan kepingan ayam yang diimport dari Thailand.
TAK HALAL...sosej pulut dan kepingan ayam yang diimport dari Thailand.

KANGAR: Sosej pulut dan kepingan ayam (chicken cake) yang dijual di beberapa bazar Ramadan di sini dan digemari ramai penduduk tempatan, disahkan mengandungi asid deoksiribonukleik (DNA) babi.

Perkara itu disahkan Jabatan Kesihatan Perlis semalam selepas memperoleh keputusan analisis ke atas tujuh sampel awal yang dikumpulkan pihaknya di sekitar Sungai Bahru di sini dan daripada jumlah itu, dua disahkan mengandungi DNA babi.


Timbalan Pengarah (Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan) jabatan itu, Mahamad Sukor Senapi ketika dihubungi berkata, dua produk yang dijual tanpa jenama itu mengandungi DNA babi.

“Sejak tempoh dua minggu lalu, sekurang-kurangnya 16 sampel dikumpulkan di sekitar kawasan berkenaan susulan aduan orang ramai yang khuatir dengan status halal produk berkenaan yang dikatakan dibawa masuk secara haram dari Thailand.




“Buat masa sekarang, hanya dua daripada tujuh sampel awal disahkan mengandungi DNA babi dan kita masih menunggu hasil analisis baki sembilan lagi sampel yang dihantar bagi tujuan berkenaan,” katanya.

Sumber  :  hmetro

p/s Kita semua perlu lah lebih berhati-hati semasa membeli makanan , tidak kira di pasaraya ataupun di pasar malam....kerana makanan yang kita makan akan menjadi darah dan daging dalam tubuh kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cerita Sensasi Terkini ---> Terhangat dan sensasi!!!