CERITA TERHANGAT!!! ---> TERBAIK!!!

Terhangat ..

Selasa, 2 Ogos 2011

Niat Puasa Ramadhan Dan Jadual Waktu Berbuka Puasa Dan Imsak Tahun 2011

Assalammualaikum semua......

Lafaz niat puasa fardhu Ramadan
نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ عَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى
Ertinya: Sahaja aku puasa esok hari menunaikan fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.
Lafaz niat puasa sebulan fardhu Ramadan

نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى

Ertinya: Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

Doa Ketika Berbuka Puasa
اللهم لك صمت وبك امنت وعلى رزقك أفطرت
Ertinya: Ya Tuhanku keranamu jua aku berpuasa dan denganmu aku beriman dan di atas rezekimu aku berbuka dengan belas kasihanmu Ya Allah yang amat mengasihani.

JADUAL WAKTU BERBUKA PUASA DAN IMSAK 2011


SELANGOR
           LANGAT DAN SEPANG
           BERNAM


JOHOR
           BERDEKATAN


PERAK


SARAWAK
           SONG

SABAH
           MATUNGGONG DAN KUDAT


TERENGGANU

KELANTAN
           GUA MUSANG)
           BERTAM

PAHANG



NEGERI SEMBILAN

KEDAH



p/s Selamat berpuasa kepada semua yang beragama islam, tidak kira dimana sahaja anda berada.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cerita Sensasi Terkini ---> Terhangat dan sensasi!!!