CERITA TERHANGAT!!! ---> TERBAIK!!!

Terhangat ..

Isnin, 22 Ogos 2011

AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA

Aku Anak Malaysia merdeka....yup mari kita sertai kontest SEO yanag bertajuk :

AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA

AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA

Aku Anak Malaysia Merdeka....



31 Ogos setiap tahun kalimah itu pasti bergema.
Cuti diberi kepada semua rakyat Malaysia. Sambutan diadakan di mana-mana sahaja.

Aku Anak Malaysia Merdeka
Dan tahun ini adalah tahun yang ke-54 kita menyambut hari kemerdekaan negaraku yang tercinta... AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA




Kalau mengenang zaman kanak-kanak Aku, musim merdeka adalah sangat meriah. Ya..kerana aku anak malaysia merdeka. Kalau yang memiliki basikal, pasti terpacak bendera Malaysia di belakang basikal lalu meronda di sekeliling kampung. Anak kampung patriotik! Aku juga seperti mereka (Aku Anak Malaysia Merdeka). Kali pertama abah belikan Aku bendera yang besar, Aku tidak boleh tidur malam. Tidak sabar rasanya untuk mengibarkan jalur gemilang ke sekolah. Aku anak Malaysia Merdeka !!!!



Aku pernah melihat  persembahan pidato bertajuk Aku Anak Malaysia Merdeka. Pada bulan kemerdekaan juga diadakan perhimpunan dan perbarisan bagi mengingati hari kemerdekaan Negara, perbarisan yang diangotai badan-badan berkanun dan badan-badan NGO juga tidak terkecuali bagi menyemarakan hari kemerdekaan negara.





Itu semua kenangan Aku tentang merdeka.
Kenangan Aku yang tidak ada melibatkan pertumpahan darah.
Tidak melibatkan pertempuran dengan penjajah. 


Telah menjadikan aku anak Malaysia merdeka...

Merdeka...!!!!!  Merdeka...!!!!!  Merdeka...!!!!!



Seminggu dua ini, saya ada membaca luahan hati pemimpin yang menyatakan rakyat Malaysia kurang bersemangat menyambut kemerdekaan negara kerana kurangnya Jalur Gemilang dikibarkan di udara.Tahun ini, sambutan kemerdekaan tidak diadakan seperti biasa,kerana kita menyambut hari kemerdekaan di bulan ramadhan dan tak lama lagi nak menyambut hari raya aidilfitri...



Setiap tahun akan ada sambutan, setiap tahun bendera dikibarkan , setiap tahun pasti ada konsert yang meraikannya dan sebagai aku anak malaysia merdeka tidak akan melepaskan diri untuk menyaksikan perarakan kemerdekaan yang berlangsung di tempatku....aku anak malaysia merdeka.



Aku juga meminati Lagu popular nyanyian Allahyarham Sudirman akan bergema di corong radio dan tak lupa juga pengemar membaca buku-buku sejarah kemerdekaan negara. 

Namun, adakah sambutan kemerdekaan ini hanya satu lambang untuk dikenang semata-mata. 

Seperti mengenang seorang yang telah pergi...??? Tidak...kerana aku anak malaysia merdeka

Ya,aku bangga menjadi aku anak malaysia merdeka, kerana kita mampu untuk melihat bangunnya menara yang membelah awan gebu, kita mampu membina kereta kita, kita mampu menonton citrawarna Malaysia di kaca tv berwarna, anak-anak boleh bersekolah tanpa ancaman bahaya.

Benarkan aku anak malaysia merdeka ?



Syarat penyertaan contest Aku Anak Malaysia Merdeka adalah :-



  1. Penyertaan terbuka kepada semua blogger yang mempunyai blog berbahasa Kebangsaan iaitu Bahasa Malaysia. 
  2. Penyertaan dibuka hanya untuk mereka rakyat Malaysia sahaja.
  3. Wajib ada akaun bank di Malaysia.
  4. Buat satu entry bertajuk: AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA 
  5. Korang wajib letak banner contest kat atas tu dan link terus ke entry ini.
  6. Korang rekemen ler entry korang nie kat 5 orang rakan blog dalam list korang tu yer dan pastikan mereka tahu. Takder paksaan untuk diaorang nak follow ke tak contest nie. 
  7. Bagi yang dah join, korang wajib tinggalkan link URL entry korang di ruangan komen di bawah nie ye.
  8. Tarikh Contest: 16 Ogos - 16 September 2011 (Jumaat) Jam 23:59PM 
  9. Keputusan akan diumum selepas 3 hari tamat contest.
  10. Pengajur berhak untuk ubah atau pinda mana-mana fasa contest pada bila-bila masa tanpa memaklumkan pada peserta.
Tak lupa juga untuk menjemput kawan-kawan supaya menjadi aku anak malaysia merdeka :-

1-  azlina
5-  Paah


Maklumat Tambahan:-

Sila tinggalkan maklumat berikut di ruangan komen dibawah ini:
Nama: Hafizal Mohamad
URL Entri: http://malaysiascore.blogspot.com
Blog PR: 0/10


Tip Untuk Menang:-
  • Korang buat ler entry yang menarik, tertarik, terboommm dan sebagainya.
  • Korang guna ler bahasa yang mencerminkan AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. Tak payah ler nak buat basa yang pening orang nak paham hahahaha.
  • Memandangkan Search Engine Google nie suka entry yang panjang berjela so korang pandai-pandai ler buat ayat yer. Lagi panjang lagi bagus. Gunakan kreativiti korang untuk pastikan korang ada dalam senarai TOP 10 yer.
  • Korang digalakkan untuk perbanyakkan keyword AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA di dalam entry korang yer. Lagi banyak keyword tu lagi mudah nak duduk dalam TOP 10 Search Engine Google.
  • Lagi satu aku nak pesan makin banyak korang maklumkan pada kawan-kawan lain dan lagi banyak kawan-kawan korang datang ke entry korang tu lagi mudah Search Engine Google nak indexkan blog korang dalam page pertama.

2 ulasan:

Cerita Sensasi Terkini ---> Terhangat dan sensasi!!!