CERITA TERHANGAT!!! ---> TERBAIK!!!

Terhangat ..

Sabtu, 24 Disember 2011

Proton Saga FLX SE Varian Saga paling sporty

Menjadi model penting buat pengeluar kereta nasional, Proton Holdings Berhad (Proton), kereta subkompak itu tidak pernah jemu menerima penambahbaikan.
Proton Saga FLX SE
Bermula dengan model BLM pada tahun 2008, Saga mengalami revolusi menerusi model-model seperti BLM SE (2009), FL (Disember 2010) dan FLX (Ogos 2011) sebelum pada minggu lalu Proton memperkenalkan pula varian yang dikenali sebagai Saga FLX SE.

Karekter utama yang membentuk Saga FLX SE ialah enjin Campro IAFM bersesaran 1.6 liter dan kotak gear CVT (Continuously Variable Transmission). Ciri itu kemudian digabungkan bersama pelbagai aspek lain, sekali gus menjadikannya sebuah jentera yang berbaloi untuk dimiliki.
Sedia maklum bahawa Saga dengan enjin 1.6 liter pada asalnya cuma untuk dijadikan teksi. Namun, memandangkan permintaan terhadapnya terus meningkat, Proton bersetuju untuk menawarkannya kepada kelompok pengguna yang lain.
Misi menarik minat golongan muda untuk memiliki Saga FLX SE mungkin tidak terlalu sukar menerusi penampilannya yang garang. Selain disalut dengan warna merah menyala (warna baru selain warna putih solid) jentera itu turut hadir bersama kemasan lampu kabus berwarna kelabu.
Sekeliling kereta juga dilengkapi dengan skirting berwarna kontras (kelabu). Bahagian hadapan menyerlah melalui sepasang lampu utama berbentuk tirus. Sementara bahagian belakangnya tampil menawan dengan lampu LED.
Penampilannya disempurnakan lagi menerusi padanan rim aloi bersaiz 15 inci baharu yang dibalut tayar bersaiz 195/50 R15. Pendek kata, jentera itu tidak memerlukan apa-apa solekan lain untuk nampak cantik.
Berminat? Anda sudah boleh melihatnya di mana-mana pusat pameran Proton berhampiran. Mahal RM2,900 berbanding model Saga FLX, ia ditawarkan pada harga RM49,449 seunit.
Gambar Proton Saga FLX SE






1 ulasan:

Cerita Sensasi Terkini ---> Terhangat dan sensasi!!!